I’ve waited this day to present you with a very witchy pattern that I’m sure many of you will love. In this design we enter the secret craft room of a witch stitcher. She’s stitcher but also a seamstress, she creates magical clothes that bring a touch of magic to each of those who wear them, and her stitched pieces are equally magical, containing formulas and spells that bring good luck. This pattern itself is perhaps a bit witchy, and the witch stitcher will become a dear companion of needle and thread for whoever stitches it.
It reminds us all to put a touch of magic in every stitch, in every seam, and to pronounce magic words of luck, love, and joy as we stitch. Every stitch of needle and thread is a small enchantment, if done with love and intention.
Buongiorno Ricamatrici, e felice primo giorno d’Autunno!
Ho aspettato apposta questo giorno per presentarvi uno schema molto stregoso che sono sicura piacerà a molte di voi. In questo disegno entriamo nella craft room segreta di una strega ricamatrice. È una ricamatrice ma anche una sarta, crea abiti magici che portano a ognuna di coloro che li indossa un pizzico di magia, e i suoi ricami sono ugualmente magici, contengono formule e incantesimi che portano fortuna. Questo stesso schema è forse un po’ stregato, e la strega ricamatrice diventerà a chi la ricamerà una cara compagna di ago e filo.
Ricorda a tutte noi di mettere un pizzico di magia in ogni punto, in ogni cucitura, e di pronunciare parole magiche di fortuna, amore e gioia mentre ricamiamo. Ogni punto di ago e filo è un piccolo incanto, se svolto con amore e intenzione.
I’m sure this witch stitcher has much to teach and inspire, it’s up to each of us to discover it!
If you want to stitch it, this time of year is perfect!
Sono sicura che questa strega ricamatrice avrà molto da insegnare e suggerire, starà a ognuna di noi scoprirlo!
Se volete ricamarla, questo periodo dell’anno è perfetto!
The surprises aren’t over… if you loved the magic mushrooms I designed last year, more are on the way – plus a secret one – but this time they’ll be a little creepy… perfect for Halloween!
Le sorprese non sono finite… se avete amato i funghetti che ho disegnato l’anno scorso, stanno per arrivarne altri – più uno segreto – ma questa volta saranno un po’ inquietanti… perfetti per Halloween!
***
You can find my new patterns in my Etsy shop:
or you can order them writing me an email:
Potete trovare i miei nuovi schemi nel mio negozio Etsy:
oppure potete ordinarli scrivendomi una mail: